Musti ja Mirri
Kuluttajien sitouttaminen viihdyttävillä sisällöillä
Nämä viihteelliset brändisisällöt eivät kerää haukkuja, vaan saavat kohdeyleisönsä kehräämään – somessa, kivijalassa ja kaduilla.
Lähtötilanne
Musti ja Mirri on vuosien saatossa saanut tunnustusta hyvästä, aktiivisesta ja tuloksellisesta sosiaalisen median markkinoinnistaan. Mustista ja Mirristä on muodostunut yksi niistä harvoista brändeistä, joilla on hyvin uskollinen seuraaja- ja fanikunta. Sosiaaliseen mediaan on tuotettu laadukasta sisältöä koskien tuotevalikoimaa ja jaettu vinkkejä lemmikin hyvinvoinnin edistämiseen. Syksyllä 2018 yritys päätti, että he haluavat tarjota lemmikkikansalle myös sisältöä, joka käsittelisi lemmikkien elämää viihteellisestä kulmasta ja samalla rakentaisi mielikuvaa Mustista ja Mirristä lemmikkiarjen kiistattomana asiantuntijana.
Ratkaisu
Duran Creative on toteuttanut yhdessä asiakkaan kanssa kahden vuoden aikana useita brändiviihteeksi luokiteltavia sosiaalisen median sisältösarjoja, joiden tavoitteena on viihdyttää lemmikkikansaa. Sisällöt on käsikirjoitettu niin, että Mustin ja Mirrin brändiviestit tulevat niissä esille ilman, että sisältö olisi yksinomaan niiden varaan rakennettu. Nykyään sisältökokonaisuudet suunnitellaan osana markkinoinnin vuosisuunnittelua ja ne muodostavatkin merkittävän osan Mustin ja Mirrin markkinoinnin kokonaisuudesta.
Vuonna 2020 alkanut Suomi Lemmikin Silmin -sisältökokonaisuus on sarja, jossa kannustetaan lemmikki-ihmisiä ulkoilemaan ja matkailemaan Suomen upeimmissa luontokohteissa. Jokaisessa jaksossa tutustutaan yhteen luontokohteeseen ja opastetaan lemmikinomistajia toimimaan ja liikkumaan luonnossa yhdessä nelijalkaisen ystävän kanssa. Samalla tuodaan hienovaraisesti esille tuotteita tai palveluita liittyen lemmikin kanssa liikkumiseen ja matkailuun. Tuotannon aikana toteutettiin myös opaskirja lemmikin kanssa ulkoiluun. Opas on myynnissä Mustin ja Mirrin myymälöissä ja verkkokaupassa.
Lopputulos
Sisältösarjat ovat olleet onnistuneita ja täyttäneet tavoitteet. Niiden kautta asiakkaita on sitoutettu yhä enemmän osaksi Musti ja Mirri -perhettä. Sisältöjä on ihasteltu, kommentoitu ja jaettu todella aktiivisesti. Brändiviihde on rakentanut mielikuvaa yrityksestä oikeaan suuntaan ja aktiivisen sisällöllisen markkinoinnin avulla brändi on pysynyt jatkuvasti kuluttajien mielissä.