Palloliitto X Veikkaus

PÄHKINÄNKUORESSA
Kaksi sinivalkoista brändiä. 85 vuoden yhteinen historia. Kumppanuus, joka ansaitsee sykähdyttävän juhlafilmin.
Haaste
Ratkaisu
Kesällä 2025 Suomen Palloliitto ja Veikkaus sopivat jatkoa kumppanuudelleen, joka alkoi jo 85 vuotta sitten.
Nämä kaksi suomalaisten sisuskaluihin yltävää brändiä halusivat sopimusjulkistuksensa tueksi väkevän tunteikkaan mainosfilmin, joka tekee kunniaa koko suomalaisen jalkapallon historialle.
Duran konseptoi ja käsikirjoitti historialliseen arkistomateriaaliin perustuvan filmin Yhdessä paremman pelin puolesta. Tarina tiivistää tunteella kotimaisen jalkapallon kiemuraisen matkan kyläkentiltä Euroopan areenoille.
Minuutin mittaisen minielokuvan voiceover-ääneksi valitsimme Suomi-jalkapallon aidon legendan: miesten maajoukkueen entisen kapteenin Sami Hyypiän.

Toteutus
Yhdessä tuotantokumppanimme Cocoa Mediaproductionsin ja ohjaaja Raimo Saban kanssa rakensimme filmille tymäkän visuaalisen kaaren sadoista yksittäisistä arkistoklipeistä.
Rakeinen mustavalkokuva, 1970-luvun seepiansävyinen filminauha ja nykypäivän terävä digitaalisuus yhdistyvät lopputuloksessa ja kuvastavat sekä lajin että suomalaisen yhteiskunnan kehitystä vuosikymmenten varrella.
Tältä peli tuntuu.
Asiakas: Suomen Palloliitto ja Veikkaus
Konsepti & käsikirjoitus: Duran Creative
Tuotanto: Cocoa Mediaproductions
Ohjaus: Raimo Saba
Tämä ei suinkaan ollut Duranin ensimmäinen kerta jalkapallomainonnan kentillä. Tsekkaa Cardiff Takeover -keissistä, miten saimme yhdellä ulkomainoksella yli 13 000 000 silmäparin näkyvyyden Huuhkajille: