Beely –
Tunnettuutta TikTokista

Beely: TikTok-trendien siivittämänä uusien kohderyhmien tietoisuuteen
Haaste
Beelyn liiketoimintamalli on kuluttajille uusi vaihtoehto perinteiseen omistusautoiluun ja jähmeisiin leasing-sopimuksiin verrattuna. Beely on yhdistänyt molempien mallien parhaat puolet ja haluaa kertoa siitä myös nuoremmalle kohderyhmälle.
Haasteenamme olikin luoda aidosti kiinnostavaa sisältöä nopeatempoiseen ja viihteelliseen TikTokiin, joka sekä informoi ja opastaa Beelyn eduista että kiinnittää TikTok-natiivin huomion mahdollisimman tehokkaasti. Autoala on ollut perinteisesti varsin konservatiivinen, joten tavoitteenamme oli luoda TikTok kanavalle istuva konsepti, joka erottuu kilpailijoista ja puhuttelee nuorta yleisöä rehellisellä, raikkaalla ja tunnistettavalla tavalla.
Ratkaisu
Loimme Beelylle ”Beely TV” -sisältökonseptin, jossa Beelyn “omat hahmot” tuovat autoilun arjen kipupisteet ja samaistuttavat tilanteet eloon – ajankohtaisista TikTok-trendeistä ammentaen.
Videot asettavat katsojan tilanteisiin, jossa hän kohtaa auton omistamisen haasteita ja oivaltaa Beelyn tarjoamia hyötyjä – esimerkiksi auton hajoaminen, katsastuksen aiheuttama stressi tai yllättävän suuri korjaamolasku. Näitä autoarjen kommelluksia toimme esiin huumorilla ja vahvasti liioitellen. Beelyn palvelua korostimme huolettomana ja helppona ratkaisuna esiin nostettuihin ongelmiin heijastellen. Beely-kuski kun ajaa uudella autollaan ilman yllättäviä kuluja.
Käsikirjoitukset ovat napakoita ja hyödyntävät monin paikoin TikTokista tuttuja trendejä ja meemejä varmistaen, että sisällöt ovat alustan luonteen mukaisia ja leviävät orgaanisesti mahdollisimman hyvin. Näillä ajolinjoilla onnistuimme luomaan videoista viihdyttäviä, jaettavia sekä informatiivista.
Tulokset
Sisällöt onnistuivat löytämään yleisönsä ja tekemään Beelyn tutuksi myös nuoremman kohderyhmän parissa. Videot ovat keränneet tuhansia sitoutumista, satoja jakoja ja satojatuhansia orgaanisia katselukertoja: keskimäärin noin 260 000 katselua per kuukausi. Myös katselulaadun mittarit osoittivat konseptin toimivuuden: videoiden keskimääräiset katseluajat ja koko videon katsoneiden osuus on ollut kuukausitasolla verrattain korkealla tasolla.
Maksetut sisällöt ovat niin ikään resonoineet mainiosti. Klikkihinnat ovat pysyneet pieninä ja maltillisella mediabudjetilla olemme päässeet erinomaisiin tuloksiin. Lisäksi profiilin katselukerrat ja seuraajamäärä ovat kasvaneet tasaisesti, mikä on merkki brändin kiinnostavuuden kasvusta.
Jatkuvalla sisältöoptimoinnilla ja määrätietoisella mittaamisella olemme pystyneet pitämään tulokset kuukausi kuukaudelta parempina ja tekemisen vahvasti nousujohteisena. Tästä on siis hyvä jatkaa. Nyt ei muuta kuin takaisin TikTokiin!