Naantalin Musiikkijuhlien toimitusjohtaja Suvi Innilä ja Duran Creativen konseptijohtaja Samuli Justén

Naantalin Musiikkijuhlat
valitsi Duran Creativen

Uuden taiteellisen johtajan saanut festivaali uudistaa kesäksi 2023 myös markkinointiaan. Kilpailutuksen kautta toimistokumppaniksi löytyi brändeihin ja tarinoihin erikoistunut Duran Creative.

Naantalin Musiikkijuhlat on jo vuodesta 1980 alkaen koonnut kotimaiset ja kansainväliset kamarimusiikin kärkinimet konsertoimaan maineikkaassa kesäkaupungissa. Vuonna 2023 festivaali uudistuu, kun sen taiteellisena johtajana aloittaa yksi Suomen menestyneimmistä viulisteista, Elina Vähälä. Uudet tuulet näkyvät festivaalin ohjelmiston lisäksi myös sen markkinoinnissa ja brändissä, kun Naantalin Musiikkijuhlat aloittaa yhteistyön Duran Creativen kanssa.

– Naantalin Musiikkijuhlat on kokonaiselämys. Klassisen kamarimusiikin lisäksi yleisö pääsee nauttimaan myös kevyemmästä musiikista sekä kesäisen Naantalin miljööstä, makuelämyksistä ja kohtaamisista. Jatkossa haluamme markkinointiviestinnän keinoin korostaa tätä elämyksellisyyttä ja sitä kautta toivottaa tervetulleeksi myös aivan uutta yleisöä. Kun kilpailutumme toimistokumppaneita, Duran Creativen luovalla tavalla liiketoimintakeskeinen näkemys kohtasi omamme täydellisesti ja yhteinen sävel löytyi heti, kertoo Naantalin Musiikkijuhlien toimitusjohtaja Suvi Innilä.

– Koemme, että Naantalin Musiikkijuhlien brändissä ja tarinassa on vielä hyödyntämätöntä potentiaalia. Tapahtuma on äärimmäisen arvostettu tietyn yleisön piirissä, mutta huippuluokan musiikkielämykset ja kesäinen Naantali ovat sen tason killericombo, että se ansaitsee vielä nykyistä laajemman huomion. Tätä työtä lähdemme sähäkästi tekemään yhdessä festivaaliorganisaation kanssa, sanoo Duran Creativen konseptijohtaja Samuli Justén.

Kuvataidekilpailu vuosittain vaihtuvan festivaali-ilmeen inspiraationa

Duran Creative rakentaa Naantalin Musiikkijuhlille markkinoinnin vuosisuunnitelman sekä suunnittelee ja toteuttaa sen pohjalta laajan joukon käytännön sovelluksia. Näitä ovat esimerkiksi erilaiset esitteet, konserttiohjelmat, digitaalisen markkinoinnin sisällöt sekä verkkosivunäkymät.

Naantalin Musiikkijuhlien visuaalisen ilmeen erikoisuus on, että se perustuu vuosittain vaihtuvaan kuvataideteokseen. Joka vuosi asiantuntijaraati valitsee kymmenien ammattitaiteilijoiden lähettämien ehdokkaiden joukosta teoksen, jota sovelletaan festivaalin markkinointimateriaaleissa. Vuoden 2022 voittaja oli Aino-Maija Metsolan Ruohosipuli.

Vuoden 2023 teos valitaan marraskuun aikana, jonka jälkeen Duran Creativen designerit lähtevät rakentaman siitä inspiraationsa saavaa vuosi-ilmettä.

Naantalin Musiikkijuhlat järjestetään 6.–17.6.2023 Naantalissa ja lähiseuduilla. Ensimmäiset konsertit julkaistaan ja liput tulevat myyntiin joulukuun 2022 alussa. Koko ohjelma julkaistaan tammikuussa 2023.

Lisätietoja:

Samuli Justén, Head of Concepts, Duran Creative
044 237 9391, samuli.justen@duran.fi

Suvi Innilä, toimitusjohtaja, Naantalin Musiikkijuhlat
050 559 0186, suvi.innila@naantali.fi