Magnum
Utopia

Ainutlaatuinen jäätelökokemus vaati ainutlaatuisen lanseerauksen
Magnum toi markkinoille uudenlaisen jäätelöinnovaation – marmoroidun Utopia-sarjan. Täysin uuden marmorointiteknologian ansiosta jokainen puikko on yksilöllinen elämys, jossa maut ja värit vaihtelevat jokaisessa puraisussa. Meidän tehtävämme oli tehdä tästä makumatkasta moniaistillinen myymäläelämys, joka saa kuluttajan pysähtymään – ja ihastumaan.

Näin loimme utopian keskelle kauppaa
Konsepti rakentui idealle: Utopia on jokaiselle henkilökohtainen haavemaailma. Halusimme tuoda tämän maailman konkreettisesti esiin visuaalisin, auditiivisin ja tilallisin keinoin – tavalla, jota ei suomalaisissa myymälöissä ole ennen nähty.
Myymäläkokemuksen keskiöön suunniteltiin äärettömyyksien peili – pysäyttävä peilipintainen installaatio, jossa marmoroidut jäätelöpuikot heijastuivat loputtomiin. Pakastealtaat valaistiin tuotteiden brändiväreillä, ja jäätelöaltailta kuului utopistinen äänimaisema, joka konkretisoi jatkuvasti muuttuvia makuyhdistelmiä.
Kolmelle eri lanseerausalueen koolle (iso, keskikokoinen ja pieni) suunniteltiin skaalautuvat ratkaisut, joissa kaikki yksityiskohdat – aina lattiatarroista valaistukseen – tukivat samaa elämyksellistä brändikokemusta.

Lopputulos
Magnum Utopia lanseerattiin näyttävästi suomalaisiin myymälöihin tavalla, joka teki jäätelön ostamisesta poikkeuksellisen elämyksen. Moniaistillinen toteutus herätti uteliaisuutta, teki tuotteesta puheenaiheen – ja vei nautiskelijan hetkeksi omaan utopiaansa.

”Lämmin kiitos toimistolle erinomaisesta ja luovasta konseptista, joka istui täydellisesti uutuustuotteemme lanseeraukseen. Yhteistyö sujui alusta loppuun saakka avoimesti ja mutkattomasti, ja kaikki sovitut aikataulut pitivät hienosti. Oli ilo työskennellä näin ammattitaitoisen ja idearikkaan tiimin kanssa.”Linda Lyyrtö Marketing activation manager (Ice Cream) Unilever