Norlyn

Sisältömarkkinointia arvokeskeisesti: Norlyn x Maija Vilkkumaa

Duran x Norlyn x Maija Vilkkumaa

Meikit, ketjut ja vyöt… ja sukkahousut! Kantaaottavaa, arvopohjaista sisältömarkkinointia Maija Vilkkumaan ja Norlynin tapaan.

Kyseenalaistamassa
ulkonäköpaineita

Sukkahousuja suomalaisille yli 50 vuoden ajan valmistanut Norlyn aloitti keväällä 2021 yhteistyön muusikko Maija Vilkkumaan kanssa. Vilkkumaan ja Norlynin ensimmäisen yhteiskampanjan ydin oli kannustaa naisia itsevarmuuteen ja pukeutumaan rohkeasti omalla tyylillään.

Maija Vilkkumaa halusi kampanjalla olla mukana tukemassa naisia ulkonäkö- ja suorituspaineiden keskellä.

”Naisten pukeutumista kritisoidaan vielä nykyaikanakin usein – se on liian paljastavaa tai liian peittävää, liian nuorekasta tai liian tätimäistä, liian tyrkkyä tai liian vaisua. Kritisoijat tuntuvat usein olettavan, että naisten pukeutumisen vaikuttimena on tehdä vaikutus muihin, yleensä miehiin. Minusta pukeutumisella ja tyylillä on aivan toinen funktio: se on itseilmaisua. Jokainen pukeutuu oman itsensä takia ja saa näyttää juuri siltä, miltä haluaa”, Vilkkumaa kertoi kampanjan mediatiedotteessa.

Naiseuden monimuotoisuutta jo vuodesta 1966

Kyseessä oli sekä Vilkkumaan että vuodesta 1966 lähtien toimineen, torniolaislähtöisen Norlynin ensimmäinen brändin ja vaikuttajan välinen laaja yhteistyökokonaisuus. Kampanjan takana oli ajatus siitä, että liian moni suomalainen nainen kokee epävarmuutta omasta ulkonäöstään ja sitä kautta olemuksestaan.

”Rohkeus ja naiseuden monimuotoisuus ovat kulkeneet Norlynin bränditarinassa mukana aina 60-luvulta asti. Me suomalaiset naiset olemme usein liian itsekriittisiä ja koemme riittämättömyyden tunteita. Norlynilla haluamme naisten tuntevan olonsa varmaksi kaikissa tilanteissa ja uskovan itseensä. Olemme ikään kuin luottoystävä niissä hetkissä, joissa tarvitaan itseluottamusta, rohkeutta ja päättäväisyyttä”, kertoi Norlynin markkinointipäällikkö Anniina Vikman.

Duran Creativen suunnittelema kampanja näkyi sekä Norlynin myymälöissä, televisiossa että elokuvasaleissa. Kampanjan yhteydessä julkaistiin myös Klaus Härön ohjaama ja Vanessa Vandyn kuvaama mainosfilmi, jonka tuotti Wunderland. Kampanjan jälkimainingeissa Norlyn lanseerasi myös kestävän kehityksen sukkahousut, jotka valmistetaan kierrätysmateriaaleista.