Norlyn:
Ole mukavasti

Norlyn

Miten tehdä mainontaa, joka korostaa sekä brändiä että tuotetta yhtä vahvasti?

Haaste

Suomen suosituin sukkahousubrändi Norlyn ja brändilähettiläs Maija Vilkkumaa halusivat monipuolistaa sukkahousumainonnassa välittyvää naiskuvaa. Tätä tavoitetta jahdatessa itse
tuote ei kuitenkaan saisi kadota sivurooliin: sukkahousumainoksen pitää selkeästi myydä sukkahousuja, ei pelkkiä jaloja mielikuvia.

Ratkaisu

Koska Norlynin Comfy-malliston tuotteet ovat mukavin valinta kaikenlaisille naisille kaikenlaisissa tilanteissa, halusimme että sama monimuotoisuus ja rentous näkyisivät ja tuntuisivat myös mainoksissa. Siksi loimme ”Perjantai-ilta” -konseptin, joka on jotain aivan muuta kuin perinteistä sukkahousumainontaa.

Emme halunneet esittää konventionaalisia pitkäsäärisiä muotimalleja kliinisessä studioympäristössä, vaan tuoda Comfy-tuotteen samastuttavaan arjen kontekstiin. Niinpä järjestimme työviikon jälkeiset rennot etkot, jotka kokosivat ystäväporukan nauttimaan mukavasta yhdessäolosta ja kuplivasta tunnelmasta. Heillä nyt vain sattuu olemaan sukkahousut jalassaan – kullakin omaan tyyliinsä ja elämäntilanteeseensa sopien.

Konsepti siis yhdistää tuotekeskeisen mainonnan ja brändillisen tarinankerronnan saumattomasti. Pidimme huolta, että jokin Comfy-malliston tuotteista näkyy jokaisessa kuvassa – mutta tarinan tunnelma ei rikkoudu hetkeksikään.

Bileisiin saapuu myös odotettu vieras, joka lopulta paljastuu Maija Vilkkumaaksi. Mutta Maijakaan ei ole muiden yläpuolella loistava stara, vaan mukava tyyppi muiden mukavien tyyppien joukossa.

Käytännössä

Perjantai-ilta -konseptilla tuotimme yhden tiiviin kuvauspäivän aikana 20-sekuntisen TV-mainoksen, 10-sekuntiset some- ja suoratoistomainokset ja 6-sekuntiset DOOH-pinnoilla käytettävät klipit. Lisäksi nappasimme kymmenisen still-kuvaa käytettäväksi niin somessa, printissä kuin muissakin kanavissa.

Luomaamme ideaa oli toteuttamassa etenkin musiikkivideoistaan palkittu Askel Company -tuotantoyhtiö ja nouseva ohjaajakyky Silja Minkkinen. Otimme konseptin rakentamisessa ja käytännön tuotannossa huomioon kampanjan pitkäikäisyyden ja monikäyttöisyyden. Kaikki kampanjan materiaali on suunniteltu niin, että sen sisältöjä on mahdollista ajaa eri sesonkeina. Comfyn mukavia illanistujaisia siis tullaan näkemään ruuduissa ja luureissa vielä jatkossakin!

Lopuksi

Tämä ei suinkaan ollut ensimmäinen kerta, kun Norlyn, Maija Vilkkumaa ja Duran kertoivat yhdessä tarinaa. Tutustu myös aiempaan, Klaus Härön ohjaamaan brändifilmiin, jossa kiteytyy Norlynin motto Rohkeasti oma itsesi.

Mutta annetaan tässä vielä viimeinen sana Maijalle itselleen:

Ilo omasta itsestä.

Ylpeys siitä, mitä on.

Riemu niistä, keiden kaa saa olla.

Se on mukavuutta.