Taffel –
Cheese Arena

Tausta

Aina, kun Susijengi pelaa, katsomo ulvoo ja fiilis pomppaa läpi katosta. EM-kotikisojen kunniaksi Taffel Juusto halusi tuoda koripallohuuman myös kauppojen käytäville – tavalla, joka saa kuluttajan pysähtymään, hymyilemään, ja tarttumaan tuotteeseen.

Idea

Kesän 2025 POS-toteutus donkattiin suoraan Cheese Arenalle – Taffelin omalle koripallokentälle, joka toi ottelutunnelman keskelle markettia. Aidosta koripallokorista, Taffelin ja Susijengin maailmaan brändätystä kentästä ja katsomoiksi muotoilluista tuotelaatikoista syntyi kokonaisuus, joka nappasi huomion yhtä näppärästi kuin Alexander Madsen nappaa levypallon.

Toteutus

Markettimiljööstä selvästi erottuva koripallomaailma suunniteltiin herättämään kaikki aistit. Näyttävä tuoteasettelu, värikäs brändi-ilme ja juustonaksupölyn lailla ripotellut hilpeät yksityiskohdat houkuttelivat kuluttajia tutkimaan ja ostamaan.

Yhteistyön ytimeen tuotiin myös yhteisöllisyys: jokaisesta myydystä Taffel BIG TIME -juustotuotteesta lahjoitettiin summa kotimaisen korisperheen hyväksi.

Lopputulos

Cheese Arena lunasti paikkansa koriskesän ytimessä. Se toi uudenlaista näkyvyyttä kauppaympäristöön, yhdisti Taffelin ja Susijengin voimat sekä sai kuluttajat kokemaan, että ottelun hurmos jatkuu myös kauppareissulla.

Terrrvetuloaaa Cheese Arenalle – peli alkakoon!