Duran lupaa helliä brändejä kokonaisvaltaisesti: ”Vain sellaiset brändit menestyvät, jotka osaavat kertoa tarinoita”

Uusi toimisto yhdistää brändit ja tarinat – strategisesti ja käytännössä
Helsinkiläiset markkinointiviestinnän asiantuntijatoimistot Marker Creative ja Concreto Agency ovat lyöneet bisneshynttyyt ja aivonystyrät yhteen. Fuusiossa leimahti eloon uusi toimisto Duran Creative, jonka erikoisuus on strategisen brändinrakennuksen, designin ja tarinallisten markkinointisisältöjen yhdistäminen samaan puolijoukkuetelttaan.

“Tämän päivän viestitulvassa menestyvät vain sellaiset brändit, jotka osaavat kertoa tarinoita. Usein esimerkiksi brändiuudistusten tiimellyksessä käy kuitenkin niin, että markkinointiviestintä ja tarinankerronta sivuutetaan. Duran Creative pystyy tarjoamaan brändit ja tarinat samalta ovelta, eikä identiteetin ja markkinointiviestinnän väliin jää kynnystä”, uuden yrityksen toimitusjohtaja Jukka Vaittinen linjaa.

Duran Creativen muodostavat Vaittisen aiemmin luotsaama, tarinallisiin sisältöihin erikoistunut Concreto Agency sekä laajalti palkittu design-toimisto Marker Creative, jota on kipparoinut designer Jaakko Vanto.

“Jo ennen uuden yhteisen yrityksen syntyä Marker ja Concreto olivat tehneet vuosien ajan läheistä yhteistyötä. Molemmat ovat täydentäneet toisiaan omalla osaamisellaan. Sitten tuumasimme, että firmat kannattaa lyödä yhteen, jotta pystymme tarjoamaan asiakkaillemme saumattoman kokonaisuuden”, Vanto kertoo.

Uudessa yrityksessä työskentelee viisitoista strategioiden, visuaalisen designin sekä modernin tarinankerronnan ammattilaista. Sen asiakkaita ovat muiden muassa Orkla, Musti ja Mirri, Unilever, Duodecim ja Raaseporin kaupunki. Ensimmäisellä tilikaudella Duran Creativen liikevaihtotavoite on 2 miljoonaa euroa.

Lisätietoja:
Jukka Vaittinen, toimitusjohtaja, Duran Creative
040 715 8697, jukka.vaittinen@duran.fi